Saturday, October 22, 2005

Köttet idag

Det blev inte riktigt så bra som jag trodde. Trots att förutsättningarna egentligen var de bästa: entrecote som jag låtit vila i röksalt och nymald svartpeppar, sallad med bla chili, avocado och grillad paprika, därtill rotsellericreme. Och ändå blev det inte super - kötttet var lite segt, rotsellerin något fadd, salladen ok. Inte mer. Nå i alla fall, nu sitter jag här och skriver och lyssnar på lille Plockis som springer runt och tjoar som bara han kan göra. Lille Mockis. Snart, när barnen somnat, lite mer vin, kanske lite Fear och till sist, om jag orkar Fake!, Clifford Irving om Elmyr de Hory - the Greatest Art Forger of Our Time. Gott så. Och sen hoppas att jag att Jenny somnar bredvid mig.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Käre Martin
Tråkigt med köttet. Det är söndag natt, jag har tittat på 24.00 och ska gå och lägga mig.
Puss och kram
Ingrid

3:19 PM  
Blogger Space babe said...

Du, F for Fake är typ en av de tristaste filmer jag sett. Men kul att du gillar min blogg! Och Limey var ju skitbra som jag fick låna. Nu vill jag härnäst låna Paraplyerna i Cherbourg. Puss!

12:20 PM  
Blogger Sixten said...

Tråkigt space babe att du inte gillade F for Fake, själv tycker jag nog att Orson är ganska underhållande när han resonerar kring Irving som en "fake faker" (om den falska Hughes-biografin). Nå i alla fall, roligt med filmen och visst får du låna paraplyerna...

2:16 AM  

Post a Comment

<< Home