Tuesday, October 25, 2005

Mysfika

Kaffe och fika är lika. Jenny kan ju alltid skriva en daglig dikt men vad ska jag göra? Kommmer att tänka på Villes schema där det på fredag eftermiddag står mysmellis. Ganska ofta, och särskilt fredagskvällar brukar jag och min vän Jörgen utväxla vad jag har börjat kalla fredagsmys-sms. Dom går oftast ut på att vi på bästa sätt söker besriva den lilla världen, vardagen med familjen, på ett hur ska jag uttrycka det lustfyllt, gärna fyndigt sätt och med ett stänk av individalism. Det kan tex handla om att stå vid grytorna, dricka ett gott vin och lyssna på väl vald musik. Familjen finns runt omkring, men det går samtidigt att göra egna val. Så här kan det se ut när Jörgen trycker på knapparna:

"Fredag kväll bland grytorna och gott vin ackompanjerat av Dylan, Budokan. Det är Svensson men bland det bästa som finns! Högtalare i köket for president".















Tyvärr finns inte mina egna mys-sms kvar men de går i ungefär samma stil, fast kanske inte Budokan utan ngt annat gubbigt, tex Rick Danko och grabbarna. För det finns ju gränser för de egna valen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home